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오늘의 긍정 이야기

오늘의 긍정 이야기 35차

by 진격의 파파 2025. 2. 26.
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회사를 운영하면서 신규 업체에서 매출이 발생하지만

1년 후 유지보수 등의 비용으로 작지만 매출이 발생한다.

이 업체는 매번 어떤 비용의 결제가 있을때마다 항상 끝까지 날짜가 닥쳤을때 처리를한다.

사업을 오래해오면서 많은 업체들을 상대하지만 저런식으로 처리하는 업체들은 습관이 있는것같다.

나도 사업을 하는 입장에서 비용 처리가 늦어지면 상대편도 힘들어하는걸 알기때문에

회사에서 비용처리가 되어야 하는 부분이 생기면 대부분 빠르게 비용을 지불하곤한다.

아무튼 위 업체에 한 달 전부터 관련 내용을 이메일로 전화로 알려주었고

(결제가 늦어지는걸 알기때문에)

이제 내일까지 A업체의 연장 비용을 받아야 해서 결국 오늘 전화를 했다.

그러고 얼마 지나지않아 업체를 변경하겠다고 통보가 왔다.

한편으론 기분도 나쁘고 매출도 줄어들어 속상했지만

오히려 좋은게 매번 결제때마다 스트레스 받을 일이 하나 줄었다.

더 좋은 업체를 만나기 위한 이별이라 해두자!

 

While running a business, there are times when new clients bring in revenue, but after about a year, only a small amount of revenue continues through maintenance or support fees.

One particular client always processes payments at the very last minute, right before the due date—every single time.

Having dealt with many companies over the years, I’ve noticed that some just have that kind of habit.

As a business owner myself, I know how tough it can be for the other party if payments are delayed, so I usually try to process payments promptly whenever we owe something.

Anyway, I had been reminding this client for a month—via email and phone—about their upcoming renewal fee (since I knew they’d likely delay payment again).

And now, with the payment due by tomorrow, I ended up calling them today.

Not long after, they informed me that they would be switching to another provider.

Honestly, I felt upset—not only because of the lost revenue but also because of the way it ended.

But in a way, it’s also a relief. It’s one less source of stress when it comes to chasing payments.

Let’s just call it a goodbye that opens the door to better clients in the future.

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